‘Leveranciers moeten hun verantwoordelijkheid nemen’

Schermafbeelding 2016-07-18 om 16.05.04De beruchte uitzending van RTL Nieuws in maart waarin schoonheidsspecialisten werden afgeschilderd als een groep beunhazen, ontketende een enorme woede bij schoonheidsspecialist en huidcoach Els van Meenen uit Geldermalsen. “De meesten zijn dat helemaal niet. Zij zijn vakmensen die hard werken, investeren in hun bedrijf en belasting betalen.

 

De boosheid mondde uit in de oprichting van een besloten Facebook-groep, die inmiddels 1.800 leden telt. Deze besloten Facebook-groep was grotendeels verantwoordelijk voor het social media bombardement rond het Pinksterweekend afgelopen mei. Els: “Vanuit de besloten Facebook-groep groeiden de onderlinge contacten tussen branchegenoten. Wij willen dat er iets gaat gebeuren. Wij storen ons eraan dat een bovenlip in een kledingzaak wordt gelaserd voor tien euro. Of dat een schoonheidsspecialist met een MBO-3 diploma glycol peelings aanbiedt. Dat kan niet. Er is kennis en ervaring voor nodig om dat verantwoord te doen. Dat betekent dat een leverancier dus geen eendaagse training moet geven aan iemand die niet de vereiste diploma’s bezit. Waar ben je dan in godsnaam mee bezig? Leveranciers van apparatuur moeten daarin hun verantwoordelijkheid nemen.” Lees het hele artikel in het augustusnummer van vakblad Schoonheidsspecialist.