Make-up voor de feestdagen

schermafbeelding-2016-11-25-om-09-57-46De donkere decembermaand is bij uitstek een maand waarin extra omzet wordt gedraaid in het schoonheidsinstituut. Klanten komen graag nog even langs om er tiptop uit te zien voor de feestdagen. Vooral make-up staat in de belangstelling. Tom Sebastian legt uit hoe hoe je make-up onder de aandacht van je klanten brengt en gaat in op de laatste trends. “Laat zien dat jij de expert bent. Leg uit wat de trends zijn en vertaal deze naar je klant. Als het resultaat goed is, zal de klant de producten zeker aanschaffen!

Net als dit jaar, staat ook het komende jaar weer een mooie, egale huid centraal. Tom Sebastian: “Gelukkig weet de Nederlandse vrouw tegenwoordig goed hoe ze foundation moet gebruiken. Zo’n tien jaar geleden gebruikte tien procent van de vrouwen foundation, nu is dat zeventig procent. Daar hoort overigens ook een BB- of een CC-cream bij, alle producten om de huid te egaliseren. De huidige trend is een natuurlijke, pure look met één sterk kleuraccent. Zorg dat je klant de deur uitgaat met een frisse, egale huid. Je hoeft de foundation niet over het hele gezicht aan te brengen, zelf breng ik het product aan op de neusbrug en vervaag het dan helemaal naar buiten.” Lees meer in de novembereditie van vakblad Schoonheidsspecialist.