Blog MJ: Social media

Schermafbeelding 2015-07-02 om 11.15.59Het najaar staat weer voor de deur! Mooie nieuwe behandelingen en producten worden gelanceerd en ook de kerstkado’s zijn weer besteld. We zijn naar leuke events geweest en de beurs heeft net plaatsgevonden. Vol energie kijken we uit naar de herfst. Soms heb je gewoon zoveel nieuws dat je niet weet waar je moet beginnen. Social media is dan een geweldige tool. Ieder event posten we op onze facebook-pagina. Onze klanten zien dan dat we weer druk zijn met het volgen van de laatste trends en dat we nieuwe diensten bieden. Ze zijn volledig op de hoogte! Ik kan het niet meer wegdenken in mijn bedrijfsvoering. Een paar jaar geleden zag mijn marketingkalender er volledig anders uit dan nu. De traditionele flyer zetten wij dit jaar alleen nog in voor moederdag en kerst. Ook adverteren, al dan niet in combinatie met een redactioneel artikel, doe ik minder. Een paar keer per jaar sturen we een nieuwsbrief. Persoonlijk hou ik er helemaal niet van, maar er zijn toch nog steeds klanten die het waarderen. Degene die het niet willen kunnen zich makkelijk afmelden. We maken gebruik van een handige tool om nieuwsbrieven te versturen zodat het niet veel werk is.  Echter, ik ben zo gewend aan facebook en twitter dat een pakkende nieuwsbrieftekst me toch moeite kost. Het leuke van social media is dat er geen regels zijn. Je kan je eigen vorm kiezen. Voor mij werkt het goed om met een regelmaat te werken en af te wisselen in de berichtgeving. Dat wil zeggen de ene keer een product, dan een behandeling maar ook foto’s van onszelf zonder commercieel doel. Hiervoor gebruik ik veel eigen materiaal wat ik wekelijks verzamel. Veel leveranciers hebben prachtige foto’s, maar ook vakbladen en pinterest zijn een bron van inspiratie. Ik volg ook veel collega’s. Al met al voldoende materiaal om drie keer per week te posten. Als je dat in je werkweek inbouwt, dan kost het na verloop van tijd geen enkele moeite en levert het alleen maar nog meer betrokken klanten op.

X MJ